Gema


Detikan jam terhenti sekian lama
B’rapa lama dah ku terjaga?
Aku tak tau
Tak dapat kugenggam, tak juga kulepaskan
Biarpun tak ada apa di tangan

Kenapa aku
tak dapat lihat
S’gala warna yang kau nampak?
Aku rayu
bolehkah diriku
Bebas dan berwarna?

Apa halnya kini?
Tolong bagi tau aku!
Siaranku lebih pantas bertukar banding TV
Ku hitam, ku putih
Sesuatu tidak kena!
Musuhku halimunan, bagaimana nak lawan?

Ku tak mampu lawan getar ketakutan
bila berhadapan
Gema pantulan cermin!
Gema!

Ku kan bakar rumahku hingga tinggal abu
Ku kan terus ke hadapan dan lari jauh
Ku kan bakar rumahku hingga tinggal abu
Ku kan terus ke hadapan dan lari jauh
Ku kan bakar rumahku hingga tinggal abu
Ku kan terus ke hadapan dan lari jauh
Ku kan bakar rumahku hingga tinggal abu
Ku kan terus ke hadapan dan lari jauh
Ku kan bakar rumahku dan lari jauh
dan lari jauh
Dan lari jauh!

Apa halnya kini?
Tolong bagi tau aku!
Siaranku lebih pantas bertukar banding TV
Ku hitam, ku putih
Sesuatu tidak kena!
Musuhku halimunan, bagaimana nak lawan?

Apa halnya kini?
Tolong bagi tau aku!
Siaranku lebih pantas bertukar banding TV
Ku hitam, ku putih
Sesuatu tidak kena!
Musuhku halimunan, bagaimana nak lawan?

Ku tak mampu lawan getar ketakutan
bila berhadapan
Gema pantulan cermin!

Ku tak mampu lawan getar ketakutan
bila berhadapan
Gema pantulan cermin!

Diadaptasi daripada lagu Echo gubahan Crusher-P pada 26 Disember 2016, malam di mana kebencian menguasai diri ini..

Gema

Leave a Reply

