Tentang Kentang


Adik-adikku suka bercakap tentang kentang,

Semata-mata ingin menggoncang ketenangan dalam diriku yang matang,

Mentang-mentang aku pantang dengar cerita tentang kentang,

Aku tentang cerita tentang kentang mereka,

Aku bentang segala hujah dan falsafah,

Mereka hanya tersengih puas,

Bila melihat aku jengkel petang-petang.

.

Eh, mungkin aku belum cukup matang,

Jika aku terjengkel dek cerita kecil tentang kentang,

Yang mereka bentang petang-petang.

 

4.45 pm,

16 Januari 2016

Tentang Kentang

Leave a Reply

